Tuesday, 8 March 2011

this is 1ST..

assalamualaikum..

herm..cam skema cket sbb aku bru start utk mnde nih..ntah ler..aku p0n sbnrnye xtau nak carut ape..uish...

mcm bese duk kt studi0..siapkn drawings..tp ntah ler..jari2 aku ni dpt sawan menaip sejak kes assignment cultural 5000 w0rds tu..hahaha..sbb tu tetiba bl0g ni nk wujud..ape tr0k la..0rg start jd bl0gger bertahun2 yg lps..aku ari ni iaitu 8/3..lawak2..

kpd ain, edell n madihah, hahahaha..aku da wat bl0g ni..tp aku xtau la sejauh mne updatenye mnde alah ni nti..n ik0t la kl0 k0rg nk gelak2 entri aku ni sambil tepuk2 dinding..skema giler bl0g aku ni kn..haha..mayb ain t0ya bley la trunkn ilmu k0 ye..aku bkn phm sgt..bese la..lampi cket..

aku skrg ni rse mcm cedey giler..ikan aku yg name jaja (name aku k0t), mati bunuh diri..xtau la nape..mayb dia tunjuk erasaan 0r mer0yan..jaja tu pregnant..aku xtau la plak telur ikan laga tu senyawa kat luar.. (ter0k nye tuan)..nk djadikan cite..aku tgk byk giler selaput2 dlm akuarium tu..aku ingtkn k0t0r s0 dgn bangganye nk tnjuk rajin aku g cuci..mne aku tau tu tel0r ikan..

lps tu aku tgalkn beberapa ari g bakti siswa..rum8 farah yg tlg jagakan jaja, mumu, tarzan, jaa, m0ja, achai (haha..s0ry frens..aku kasi name ikan gne name k0rg tnpe kbenaran)..
(yg biru tu jaa..yg merah tu achai..hahahha)





(yg putih2 tu m0ja..yg gabak tu ikan kila, penumpang dalam akuarium aku..name dia tarzan..)
(yg ikan laga merah tu buah hati aku..name dia mumu..yg itam xnmpk mke tu jaja.. hahhaahaha)

(ni gmbr terakhir jaja sblm dia bunuh diri l0mpat kuar akuarium..ape bur0k prangai la....tgk per0t dia..huiy00000..tu namenye tgh bunting)

balik je baktisiswa tu aku pasan mumu cam xde m00d..asik nak baran je..n slalu men kat atas2 s0rg2..bese dia dgn jaja kt bwh..aku carik jaja ilang!!ah..sudah..nak wat seram ikan ilang..aku x syak jaja lmpat kuar akuarium sbb jaja tu pasif cket..bkn cket, tp sgt2..bgerak pn laju lagi siput merangkak..aku pun heb0h la kt sud, mida, b0la, farah, kila yg jaja ilang..sume runsing jaja ilang tnpa jejak..kl0 ye p0n mati msti de bau bangkai kn?maka, tarzan si ikan kila pun mjadi suspek kes kehilangan jaja..hahahaha..

smpi la satu ari aku selak2 tepi akuarium tu..tau apa aku jmpe?jaja!!!!!!dia da keras n kering..mcm ikan kering tu..aku p0n apa lg..amik tisu balut badan jaja yg keras..n amik tisu lagi lap mata..uiiisshhh..cedey k0t!kes kehilangan jaja ditutup..tarzan diisytiharkan x bsalah lgsg..ade ke tuduh tarzan makan jaja..cian..tp tarzan mmg slalu buli m0ja, jaa achai..sbb tu dia jd suspek..



tp skrg idup mumu ni cedey giler..s0rg2..dgn ikan lain p0n dia xnk kwn..cedey bini dia mati..aku p0n rse bsalah gak..yg aku g cuci tel0r2 ikan tu watpe..mer0yan la jaja tuh..mayb aku pt0t cari awek bru utk mumu..herm..

6 comments:

  1. byk bebenor ikan ko..ade mase eh ko bela2 binatang2 nih,hahahah takziah wat ko nyah!

    ReplyDelete
  2. aku kn ske wat2 xbz..hahaha..byk la jgak..sblm ni ade kwn aku tumang ikan dia 2 ek0r..tp mati da..

    ReplyDelete
  3. tulis la nga perkataan yg penuh skit,jangan short sgt,x faham...

    ReplyDelete
  4. laaa...comel gila cite sal ikan. hahaa!

    ReplyDelete
  5. ololo comenye ikan... oh

    ReplyDelete
  6. dha: YEEE..c0mel..
    fami:ni fami b0ss ke?

    ReplyDelete