Monday 21 March 2011

i don't believe in love at the first sight..but........



Bismillahirrahmannirrahim..

YA ALLAH..
jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMU,
agar betambah kekuatanku untuk menyintaiMU..

YA MUHAIMIN..
jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang,
yang hatinya bertaut padaMU,
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu..

YA RABBANA,
jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya,
agar hatiku tidak berpaling daripada hatiMU..

YA RABBUL IZZATI..
jika aku rindu,
rindukanlah hatiku pada seseorang,
yang merindui syahid di jalanMU..

YA RAHIM..
jika aku menikmati cinta darinya,
janganlah kenikmatan itu melebihi,
nikmat 'bercinta' denganMU..

YA RAHMAN..
jika aku jatuh hati pada kekasihMU,
jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh,
dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMU..

YA ALLAH,
jika KAU halalkan aku nerindui dia,
jangan biarkan aku melampaui batas,
sehingga melupakan aku pada cinta hakiki,
dan rindu abadi hanya buatMU..

YA ALLAH,
sekiranya aku bukanlah tulang rusuknya,
campakkanlah rasa ini jauh dari hatiku,
redhakanlah hati ini menerima ketentuanMU..
gantikanlah dengan yang lebih baik,
sesungguhnya KAU MAHA MENGETAHUI..

YA ALLAH..
jika dia benar untukku,
dekatkanlah hatinya dengan hatiku,
jika dia bukan milikku,
damaikanlah hatiku dengan ketentuanMU..
dialah permata yang dicari,
selama ini baru kutemui,
tapi ku tak pasti rencana ILAHI,
apakah dia kan kumiliki
semoga aku di bawah rahmatMu..
amin...

No comments:

Post a Comment