Thursday 10 March 2011

minat b0leh dipupuk, hati b0leh dipujuk..

haha..ni semua gara2 aku frust tak dapat b0la semalam..aku teng0k b0la?well..agak pelik kan?haha..IT IS TRUE! yang ni la yang aku nak cite ni..

0key la..sebelum ni aku memang tak minat pun b0la tu..aku rasa macam entah apa2 je rebut2 b0la pastu sepak2..pastu g0al!!!masa aku zaman f0rm 5 dulu, ada la s0me0ne yang selalu suruh aku teng0k b0la jugak (k0n0n teman beliau)..aku p0n layankan je la..aku bukak tv tapi tak teng0k pun..duk sms je..kira 'teman' jugak tu kan..hahaha..bukan aku tak nak teng0k tapi aku tak paham pape..aku bukak tv tu sebab tak nak rasa bersalah tipu beliau..hahaha..



bila aku masuk cenf0s..aku dapat r00mate yang minat b0la, farah..die hard fan man u..peminat player name 0shea..and ada lagi s0rang geng..nabila a.k.a b0la..peminat setia liverp00l..mnat giler kat t0rres..tapi sekarang t0rres main untuk chelsea..and aku respect la kat b0la sebab masih setia dengan liverp00l..di0rang ni memang selalu cite pasal b0la and aku terkebil-kebil dengar macam cicak telan skru..

masuk pula g0mbak..ada la jugak pergi stadium uia tu teng0k b0la..nabila a.k.a b0la start la explain kat aku pasal p0sisi, 0ffside, c0rner kick bla..bla..bla...  laaaa..lebih kurang h0ki je sebenarnya.. (ehem..selembik2 aku entah camne aku jadi kapten h0ki sek0lah..lawak2..sah2 x berwibawa k0t) n lepas tu aku banyak la tau pasal b0la ni cket..masa w0rld cup ari tu..aku tak ada la minat sangat b0la lagi..tapi tau la sikit2..and encik zack kenalkan aku kat s0me0ne yang cute, miralem PJAnic..france player..hahaha..

tiba masa piala suzuki..layankan je la zack, cipit, luqman, farah, b0la nak teng0k b0la kat kub0..all 0f sudden, ZAPPPPP!!0key, he seems as a magnet and my eyes are made 0f metal!!siapa dia?and aku p0n start la g00gle senyap2 cari maklumat pasal LELAKI ITU..hahahah..tp sebab tak banyak sangat maklumat dia tu kat g00gle masa tu, aku p0n tanyalah 0rang lain..well..di0rang gelakkan aku sebab minat DIA..hahahaha..

siapa dia?hahaha..aku punyalah minat dia sampai aku beli jersi dia..member2 aku ramai tau lepas kant0i and di0rang cakap taste aku pelik n fail!hahaha..xkisah la..bese dah 0rang cakap taste aku pelik tu..x pe je..aku rasa aku unik..hahaha..0rang selalu cakap prempuan ni minat b0la sebab minat player je..yup! i admit it but itu dulu..sekarang aku macam rasa best jugak layan teng0k b0la ni..and rasa s0n0k jugak bila sama2 dengan member2 s0rak G0AL!! ramai2..giler c00l!



ada yang cakap yang aku minat ni muka sepesen je..xde variety langsung..(same ke muka mamat dua 0rang ni?)hahaha..x kisahlah..beauty lies in the eyes 0f the beh0lder..walaupun pada 0rang lain mamat dua 0rang ni hensem tahap 5, pada aku di0rang la tahap 1..s0 di0rang tak b0leh marah bila aku bagi aar0n aziz yang pada di0rang dia tahap satu, tapi aku bagi dia dalam 4 atau 5 k0t..haha..yeee..

hehe..lagipun, ada s0me0ne pernah cakap "life is like the f00tball match..yes, it's true that the g0al is the aim..but what make it interesting is the game itself..maybe y0u'll get hurt while struggling t0 have the g0al..but 0nce y0u get it, y0u will feel the hurt bef0re is w0rth!" tq enchik s0me0ne..

as a c0nclusi0n..minat b0leh dipupuk, hati b0leh dipujuk..but remember, jangan pujuk hati untuk suka/terima s0me0ne..especially atas dasar kasihan..dalam s0al L0VE ni tak perlu nak buat charity k0t..mula2 memang akan rasa 'all is fine..' but y0u'll reach a p0int where y0u d0 things n0t because 0f L0VE, but because y0u are f0rced t0 d0 it..cheating with intenti0n t0 take care 0f s0me0ne's heart will never make y0u happy, it makes everything end up w0rst..lagipun x baik menipu ni..as what y0u give, y0u'll get beck.. (nasihat untuk aku sendiri) renung2kan..dan selamat beramal..hehehe..

No comments:

Post a Comment